כשהיתרון בקו והצד המועדף לקדמית מנוגדים
קו-זינוק עם יתרון מנוגד לצד אליו אתה רוצה להפליג בקדמית הראשונה, יכול לסבך את התוכניות שלך לשיוט, טרי הטצ'ינסון
סוקר את האופציות במצבים מורכבים אלו.
אם ועדת התחרות חכמה, יכול להיות שהם יעשו זאת בכוונה: יטו את קו הזינוק מעט לכיוון הנגדי לצד שנראה מועדף לקדמית. זאת יכולה להיות דרך טובה לפזר את הצי לאורך הקו, במיוחד כאשר הצד המועדף לקדמית די בולט. בחלק מהתחרויות, הדבר קורה במקרה. בכל אופן, נוצרת שאלה קריטית. האם לנצל את היתרון המוקדם של זינוק ביתרון או מקריב אורך סירה או שתיים למען האפשרות להפליג לצד שישתלם לך בטווח הארוך?
כשצד שמאל של המסלול מועדף, אך היתרון בקו נמצא צד ימין (סירת השיפוט), ישנן שתי אפשרויות.
אפשרות א': להשיג את הזינוק הטוב ביותר שאתה יכול בצד ימין של הקו, אך מתחת (משמאל) לקבוצה שתתקבץ בצמוד לסירת השיפוט. הדרך הטובה ביותר לבצע זאת היא על-ידי הגעה במפנה שמאלי אל הקו, כדי שיהיה לך זמן לזהות היכן נמצאת הצפיפות של סירות במפנה ימני באזור סירת השיפוט. בגלל היתרון הימני, תמרון בתזמון טוב יאפשר לך להיכנס מתחת לרוח בצמוד לקבוצת הסירות שצמודה לסירת השיפוט. הייה זהיר אם זינוק כזה, היות ויתכן ותצטרך להיות קרוב מאוד לזינוק מוקדם בכדי להישאר עם חרטום לפני הסירות שמעליך ואוויר נקי לאחר הזינוק. זינוק בחלקו הימני של הקו (הרבע הימני של הקו) יעניק זווית טובה על הסירות מתחת לרוח. ככל שמתרחקים מהיתרון נהיה קשה יותר להשיג זווית כזו על הסירות שמתחתיך, וכאמור, זהו דבר קריטי מכיוון שאתה מאוד רוצה את האפשרות להמשיך בימני לאחר הזינוק, לכיוון הצד המועדף.
אפשרות ב': היא זינוק במיקום המובחר בקצה הימני של קו הזינוק. אם אתה מצליח לזנק נקי, יש לך סיכוי טוב לסיים בצמרת את הקדמית הראשונה. במידה וסוגרים לך את הנתיב שמאלה או שאתה לא מצליח להישאר בשורה הראשונה של הסירות, אתה יכול לנצל את היתרון שהשגת בקו הזינוק, ולבצע שני סיבובי התנקות מהירים, ולהתמקם במחדש מעט ימינה מהקבוצה העליונה שמפליגה שמאלה. המשתנה החשוב הוא ההרגשה של גודל היתרון בקו וכמה חשוב לך להילחם עליו. זכור שרק סירה אחת או שתיים יצליחו לצאת טוב ונקי בצמוד לסירת השיפוט. לאזן בין הסיכון אל מול הרווח בסיטואציה כזו הוא העניין.
הזינוק תמיד ירגיש קשה יותר כשהסיטואציה הפוכה, כאשר צד שמאל של הקו (המצוף) מועדף אך אתה רוצה להפליג לצד ימין של המסלול בקדמית הראשונה. ככל שתזנק רחוק יותר מהמצוף, כך הסירות מתחת לרוח יראו לך ביתרון גדול יותר, בגלל היתרון בקו. זה חשוב מפני שאם תנסה להעריך את המרחק שלך מהקו לפי סירות אחרות אתה עלול למצוא את עצמך מזנק מוקדם..
אם צד ימין של הקדמית מועדף בבירור, כנראה שרוב הסירות יבצעו סיבוב לשמאלי די מוקדם לאחר הזינוק. כדי שזינוק בצד שמאל של הקו יצליח, היתרון בקו לצד זה צריך להיות משמעותי, כך שלאחר סיבוב לשמאלי תהיה לפחות חרטום מול חרטום אם הסירות שמתחתך. אם הסירות מתחתך יהיו במצב טוב יותר, יש סיכוי שהן יצליחו לסגור אותך ותאלץ לעשות סיבוב התנקות ימינה, ולהתרחק מהצד המועדף. במרבית התרחישים בזינוקים, המיקוד הוא בסירה שנמצאות מתחת לרוח שלך, ולשמור על מספיק גובה ממנה כדי להימנע נפילה להסתרי הרוח שלה. למרות זאת,בסיטואציה הזו הסירה שנמצאת מעליך היא זו שיכולה לגרום לרוב הבעיות, מאחר והיא תהיה הסירה מתחת לרוח שלך לאחר הסיבוב לשמאלי אל עבר צד ימין המועדף. נקודה חשובה נוספת, כאשר אתה חושב כמה למשוך את הזינוק לצד שמאל של הקו, הוא אורכה הצפוי של הקדמית. כאשר צפויה קדמית קצרה יחסית, אפשר לחשוב על היתרון בקו כיתרון מהחילוף הראשון בשיוט, וזה משהו ששווה להילחם בשבילו. צלע קדמית ארוכה יותר, מאפשרת יותר זמן לחילוף הימני להגיע ולהשפיע על הצי כך שלתת עדיפות לצד המועדף בקדמית על פני היתרון בקו הזינוק הו ברוב הפעמים הפתרון הטוב ביותר.